LOUSKÁČEK 3D

Fantasy filmové zpracování klasického baletu Petra Iljiče Čajkovského LOUSKÁČEK (NUTCKRACKER) v koprodukci Velké Británie a Maďarska. Pro mne první zkušenost s prací pro velkofilm holywoodského formátu ve studiu UPP. Přes rok intenzivní práce na projektu.


WORKING ROLE / WHAT I DID :

  • texture artist (textůrování charakterů, dvojníků, dopravních prostředků, budov, prostředí)
  • senior digital artist (3D modelování staveb, věcí a dotváření 3D prostředí)
  • 3D mattepainter (3D dokreslovačky městských prostředí)
V roce 2007 jsem byl osloven k rozšíření tvůrčího filmového teamu. Začala tak pro mne téměř dvouletá spolupráce se studiem UPP. Samotná realizace postprodukce VFX filmu byla pro mne velkou školou a zkušeností. Setkal jsem se tu s mnoha špičkovými odborníky/odbornicemi a výbornými umělci/umělkyněmi. Některá období (post)produkce byla obdobími na hranici vypětí sil, jindy příjemnou relaxací. V rámci tohoto projektu jsem se zpočátku věnoval 3D tvorbě na set extensions městského typu (3Dmodelování architektury). V další fázi jsem se pak vyspecializoval na pozici texture artist a 3D mattepainter. Samotný projekt se svými fantasy prostředími, nápaditými a fantastickými charaktery byl občas opravdovou zábavou. (Post)produkční práce na Louskáčkovi trvaly přibližně jeden rok. Během této doby vznikl zaběhnutý team lidí a velká část z nás tak zůstala ve spolupráci s UPP na dalších filmových projektech. Film byl dokončen, studio, tvůrci a další čekali na jeho uvedení. Uvedení filmu Louskáček v kinech bylo mnohokrát odkládáno a jeho jméno s podtituly měněno. Zpoždění jistě nepřispěl fakt, kdy se investor rozhodl kompletní film dodatečně převést z původního 2D formátu do 3D stereoskopie, která byla v roce 2009 zpopularizována právě promítaným snímkem Avatar. K převedení filmu do 3D došlo již mimo studio UPP. Samotný projekt nebyl pro tuto formu od počátku koncipován a velmi mu to technicky ublížilo. Tím tedy dostal Louskáček přízvisko 3D a později také v reakci na to nepříliš slavnou nominaci "Worst Eye-Gouging Mis-Use of 3-D", tak jako například film Clash of the Titans a řada dalších, kteří nepochopili filosofii a pracnost reálné 3D stereoskopie.

USED TECHNIQUES :
 3D graphics
 digital painting
 creative retouching  photomontage cgi
CREDITS (VISUALS ABOVE) :
SENIOR DIGITAL ARTIST (animator)  / 3D TEAM LEADER
Jan Bubeníček
SENIOR DIGITAL ARTIST (characters - clown, horse, people, doublers)
Jiří Adamec
SENIOR DIGITAL ARTIST (character modeling edit. - ratdog)
Tomáš Král
SENIOR DIGITAL ARTIST (motorbike, characters-rats) Jan Jinda
SENIOR DIGITAL ARTIST (shader,lighting - ratdog, ratqueen)
Viktor Plch
SENIOR TEXTURE ARTIST / 3D MATTEPAINTER / DIGITAL ARTIST Jan Brukner
 MOVIE  STUDIO PRODUCTION  DATE
 "THE NUTCKRACKER IN 3D"
 UNIVERSAL PRODUCTION PARTNERS (UPP)
 HCC Media GroupProdukt., Impact Pictures
 2007-2008