JARMARA | seznam.cz

Vizuální styl a realizace vizuálů virtuálních prostředí pro TV/PRINT/WEB kampaň projektu JARMARA.AT - online bludiště v archivu fiktivního génia a vynálezce Járy Cimrmana..


WORKING ROLE / WHAT I DID :

  • visual direction / visual development
  • conceptart / environment design
  • mattepaints for TV clip
  • final illustrations & visuals for PRINT / WEB  
Osobnost Járy Cimrmana není třeba v českém prostředí dlouho představovat. Je "legendárním vynálezcem" zrozeným v hlavách představitelů divadelního uskupení "Járy Cimrmana". Někteří tento počin dokonce přirovnávají k Monty Pythonům. Neexistující postava potkává existující osobnosti, vynalézá vše a nic. Je součástí romantického světa s nadšením pro techniku po vzoru Julese Verna s klasickou sfx estetikou českého filmaře/animátora Karla Zemana. Alternativní realita českého vlastence Járy Cimrmana je situovaná do prostředí Rakouska-Uherska. Ve chvíli, kdy jsem se dozvěděl o možné spolupráci na realizaci jakési virtuální pokladnice Cimrmanova díla s pojmenováním "JARMARA" (Járova Almara), tak jsem byl zaujat a překvapen zároveň. Pod křídla si celý počin vzal český vyhledávací a informační portál seznam.cz (český google :-)), který tajemně oznámil blíže neurčený příchod "poslední chybějící služby seznam.cz".  Byla to tedy zajímavá výzva a hromada inspirace ke hře s motivy, vizuály a atmosférou, kde jsem měl ke své radosti velkou svobodu tvorby. Samotná práce na projektu z mé strany probíhala ve dvou fázích. V první části jsem ve velmi krátkém časovém úseku pracoval na vizuální koncepci, vývoji a realizaci fantazijních prostředí (mattepaintů) hraného televizního spotu. Do rozlehlého archivu "JARMARA" nás v TV klipu uvedl režisér, herec a člen divadla Járy Cimrmana Zdeněk Svěrák. Vizuál pohádkového "genealogického stromu divadelních her" Járy Cimrmana zas posloužil pro tiskovou část reklamní kampaně na spuštění webového projektu. Vše v úzké spolupráci s režisérem TV klipu Urošem Trefaltem, creative directorem Petrem Hanouskem a za odborné podpory copywritera Jakuba Smoljaka. Televizní spot produkovaný, rozanimovaný, postavený, poskládaný a oživený kreativními tvůrci ze studia Eallin Animation.V druhé fázi práce jsem se věnoval realizaci průvodního prostředí samotného archivního bludiště Jarmary, ve kterém je pro zbloudilé poutníky umístěn rozcestník dílem Járy Cimrmana. New-media studio BrainZ realizovalo celé online interaktivní dílo onoho obřího archivu ve webovém prostředí - www.jarmara.at. Kampaň a projekt Jarmara získala prestižní českou cenu "bronzový Louskáček 2013". Jak vznikala Jarmara pohledem seznam.cz se můžete podívat ZDE a nebo na "kroniku Jarmary" reklamní agentury Outbreak ZDE. Níže je také k vidění "making of", v kterém prezentuji vývoj kreativní práce na Jarmaře a jak jsem postupoval technologicky.

USED TECHNIQUES :
 digital painting  3D graphics  creative retouching photomontage
CREDITS (VISUALS ABOVE) :
CREATIVE DIRECTOR   Petr Hanousek
DIRECTOR OF TV CLIP   Uros Trefalt
 VISUAL DIRECTOR / ILLUSTRATOR / MATTEPAINTER   Jan Brukner
 TV / WEB / PRINT ANIMATION STUDIO  NEW-MEDIA STUDIO ADVERTISING AGENCY  DATE
 "JARMARA.AT - šapitó Járy Cimrmana"
Eallin Animation  BrainZ OUTBREAK  2011