Články

PROFIL

Fantazie, kreativní idea, vizuální směry, emoce, atmosféra
a systematický přístup jsou pro mne základní pojmy tvorby.

Jsem velmi potěšen, že Vás mohu přivítat  na stránkách svého portfolia. Touto dobou působím jako kreativní tvůrce na volné noze s bydlištěm v Praze. V rámci spolupráce mohu nabídnout profesionální přístup a kreativitu s více jak deseti lety zkušeností v oboru vizuální tvorby.

V samotném logu, které používám jsem se snažil otisknout tuto filozofii, kdy usiluji o spojování technických postupů a nespoutaného kreativního přístupu..

Dynamicky se pohybuji v oblasti digitální tvorby kreativních vizualizací a montáží, retuší, animované tvorby, vizuálních efektů pro reklamu a film
či multimediální a intermediální oblasti. Mám bohaté zkušenosti z přípravy a prekoncepce tvorby a spolupráce v různorodých teamech lidí.
V rámci oboru 3D grafiky se pravidelně věnuji přednášení a výuce.

Rád se učím a jsem otevřený novým oblastem spolupráce.

Pokud Vás můj profil zaujal, tak není problém mne kontaktovat (níže) či si sjednat osobní setkání,
kdy s Vámi velmi rád prodiskutuji Vaše
kreativní vize či nabídky na spolupráce.

03 jan-brukner

 TVORBA IDEJÍ A KONCEPCE

Zaměřuje se na širokou oblast vizuálního umění a to už od počátku návrhem vizuálních ideí, (pre)koncepcí a vývojem vizuálního stylu.
| viz příklady konceptů |

2D a 3D KREATIVEC

Technicky se specializuje na statické vizuály, 3D animaci a vizuální efekty pro reklamu, televizi a film.Tématicky se především orientuje
na vývoj prostředí a krajin v kontextu živé herecké akce nebo čistě animovaného filmu.
| viz příklady prací |

LEKTOR 3D GRAFIKY

Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara v Praze - CAP - Maxon Cinema 4D Academy Program
| studentská 3D galerie prací |

Kontakt -     mobil :  +420 721235897        e-mail :   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Pokud jde o 3D grafiku, tak si myslím, že je nejdůležitější aby člověka práce bavila. Takováto náročná oblast tvorby je opravdu jen otázkou nadšení pro věc. Pak už je na každém 3D tvůrci, jakým způsobem chce jít.3D grafika je jak o uměleckém cítění tak i o technologické dokonalosti, která je založena na fyzice a matematice. Umělecké a technologické obory se zde setkávají mnohem těsněji na rozdíl od klasického umění. V praxi jsem se setkal s mnoha lidmi, kteří jsou velmi odlišní ve svém přístupu a názoru na tvorbu. Díky tomu tak vzniká komunita tvůrců, která je tak velmi svěží. Více než kde jinde tu vidíme střetávat se umění a vědu. To je důvod, proč si myslím, že 3D grafika je tak krásná a má velkou perspektivu. (z rozhovoru pro www.raph.com 11/2007) 


 

Příklady tvorby a profesních zkušeností

Níže můžete vidět zjednodušený historický přehled mého profesního vývoje k dnešku :

2017 - present

BrainzVR - Art Director and 3D speciallist

Kreativní studio poskytující komplexní služby v oblasti virtuální reality a rozšířené reality. Poskytuje prémiové imerzivně-interaktivní zážitky.

(STORY IS WIP)

2009 - až nyní

Freelance Creative Artist

BRAER je významný ruský výrobce pálených hliněných stavebních prvků. Reklamní spot může díky svému obsahu vypadat jako sci-fi. Až na samotný sci-fi design není však příliš vzdálen realitě, kdy výrobní linka je zcela automatizovaná.. Na přelomu roku 2012/2013 jsem se věnoval prekoncepční a koncepční práci. Výsledkem bylo několik vizuálních studií a kompletních návrhů robotizované hi-tech továrny na výrobu pálených stavebních prvků, jako jsou cihly či tvárnice..
VÍCE ZDE

Klip pro hudební skupinu G-STRINX a jejich skladbu ANGELDUST. Čtyři lokace, tři různé metody mattepaintingu, opepřené o trochu vfx. Klip realizovaný ve studiu Eallin Animation. V úzké spolupráci s režisérem Karlem Březinou. Noirový hudební klip v režii Karla Březiny s kamerou Jana J. Filipa byl při mém prvním setkání s materiály z natáčení příjemným překvapením. Na české poměry šlo o něco zcela výjimečného. Kvalitní obraz z kamery Panavision Genesis střídala velmi precizní a vizuálně kreativní postprodukce od Jana Černého. K tomuto klipu jsem byl přizván coby 3D mattepainter. Měl jsem za úkol vyřešit tři základní (animované) lokace.  VÍCE ZDE

Vizuální styl a realizace vizuálů virtuálních prostředí pro TV/PRINT/WEB kampaň projektu JARMARA.AT - online bludiště v archivu fiktivního génia a vynálezce Járy Cimrmana..Byla to tedy zajímavá výzva a hromada inspirace ke hře s motivy, vizuály a atmosférou, kde jsem měl ke své radosti velkou svobodu tvorby. Samotná práce na projektu z mé strany probíhala ve dvou fázích. V první části jsem ve velmi krátkém časovém úseku pracoval na vizuální koncepci, vývoji a realizaci fantazijních prostředí (mattepaintů) hraného televizního spotu. V druhé fázi práce jsem se věnoval realizaci průvodního prostředí samotného archivního bludiště Jarmary, ve kterém je pro zbloudilé poutníky umístěn rozcestník dílem Járy Cimrmana. VÍCE ZDE

Vizuál Interaktivního vánočního přání pro již dnes tradiční český nealkoholický nápoj KOFOLA. Na počátku byla tvorba vizuálních návrhů, dále řešení designů a v závěru kompletní realizace stylizovaných ilustrací. V zadání od reklamní agentury KASPEN ve spolupráci s webovým studiem BRAINZ byl hlavním motivem fantazijní jukebox, který je zasazen do pohádkového vánočního prostředí. Součástí zadání bylo reflektovat české reálie, které osloví českého spotřebitele. K tomuto jsem přistoupil umístěním klasických prvků, jež jsou chrakteristické (nejen) pro severní Čechy: vesnička s hrázděnými domky a kostelíkem,  vesnický rybník se sněhulákem či klasické turistické značení, které tak odkazuje na tradiční český turismus či Jizerské hory. V dáli je horizont s klasickou dominantou města Liberec - horou Ještěd. VÍCE ZDE

(je v přípravě)

2009 - 2014

spolupráce s ACE Postproduction

Pohádkový snímek V Peřině, režírovaný a natáčený Františkem Brabcem, byl především velká pracovní zkušenost s reálným 3D stereoskopickým filmem, který kombinoval živou akci s CGI 3D prostředím. Na začátku bylo mým úkolem navrhnout design pohádkového světa snů uvnitř peřiny. Na základě přečtení scénáře k filmu jsem vytvořil několik návrhů prostředí v kombinaci s herci. Hlavní lokaci města Písek jsem v návrzích obalil do snových peřin. Inspiroval jsem se především
klasickými prošívanými dekami, patchworky a samozřejmě dětskou tematikou - kontrastem "holčičích a klučičích" hraček. Po odsouhlasení
a odprezentování návrhů došlo na realizaci.  VÍCE ZDE

Rodinná seriálová sága, která je situována do historického období mezi lety 1918 - 1945 v Československu tzv. "První republiky". V rámci tohoto dramatu a zároveň nenáročného rodinného seriálu se na pozadí dějů objevují dobové lokace. Z pohledu filmové tvorby šlo tedy o poměrně velké úpravy prostředí. Hlavním dějištěm seriálu je Praha-Podolí. Projektu jsem se účastnil prací na prekoncepci a studii dobových podkladů, map, fotografií pro volnou rekonstrukci historických lokací. Dále jsem v terénu pořizoval fotografie stávajících míst, které jsme ve studiu ACE (SPOON studio Praha) přetvářeli do historické podoby. Jedna z nejnáročnějších scén byl panoramatický výhled z pražského Vyšehradu. Změny byly vůči současnému stavu opravdu významné. VÍCE ZDE

Do hlubin oceánu a blízkosti nedostupných ostrovů Madagaskaru s výpravným rodinným dokumentem  ALDABRA 3D v reálném stereoskopickém provedení. Postprodukce a VFX realizované studiem  ACE POST (SPOON). Přes dva roky střídavě intenzivní práce na CG prostředích a 3Dmattepaintech. Film ještě nebyl oficiálně uveden. (popis je v přípravě)

2007 - 2017

Lektor na Vyšší odborné škole Václava Hollara v Praze

  Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara v Praze | studentská 3D galerie prací |
CAP - Maxon Cinema 4D Academy Program (popis je v přípravě)
2007 - 2009

spolupráce se studiem Universal Production Partners (UPP)

"Louskáček" - V roce 2007 jsem byl osloven k rozšíření tvůrčího filmového teamu. Začala tak pro mne téměř dvouletá spolupráce se studiem UPP. Samotná realizace postprodukce VFX filmu byla pro mne velkou školou a zkušeností. Setkal jsem se tu s mnoha špičkovými odborníky/odbornicemi a výbornými umělci/umělkyněmi. Některá období (post)produkce byla obdobími na hranici vypětí sil, jindy příjemnou relaxací. VÍCE ZDE

Pandorum byl dalším filmem, na kterém jsem pracoval ve studiu UPP. V případě práce na tomto projektu jsem byl úzce zaměřený na malbu/tvorbu digitálních povrchů a dotváření prostředí. Jedna z nejnáročnější prací bylo texturování stejnojmenné obří vesmírné lodě, na které pracovalo několik grafiků zároveň. Texturování lodi zahrnovalo všemožné typy map, kde kromě různých specular, dirt, metalic map byly i mapy pro zářící světla apod.VÍCE ZDE

Hon na čarodějnice byl posledním filmovým projektem, na kterém jsem spolupracoval s UPP a to přibližně půl roku. V postprodukční fázi filmu jsem opět pracoval na realizaci digitálních povrchů a dotváření scén. Počínaje texturováním charakterů přes budovy a prostředí.. VÍCE ZDE

2005 - 2007

spolupráce s Pavlem Sadílkem (3Desade)

Hudební klip pro LENKU DUSILOVOU a její VLČÍ OČI. První projekt, na kterém jsem spolupracoval s režisérem Pavlem Sadílkem. Hlavní náplní práce na tomto projektu byla pro mne koncepce a realizace fantasy postaviček žirafích šneků...VÍCE ZDE

V roce 2005 mě oslovil režisér Pavel Sadílek s otázkou, zda bych chtěl spolupracovat na znělce pro nový cestopisný pořad ČESKÉ TELEVIZE s názvem NA CESTĚ. Tehdy se mu zalíbili starší práce létající lodi "Drakar" a koncepty, které jsem měl z dřívější doby a tak byl i určen vizuální směr a hlavní motiv znělky. Tehdy ještě ve formátu PAL, ale jako první širokoúhlý snímek ve formátu 16:9 na obrazovnách ČT.  VÍCE ZDE

ANNA K jako VEČERNICE. 4 minutový full CG klip v kombinaci s reálnou akcí zpěvačky a originálního komparsu. Dva tvůrci a měsíc intenzivní práce na vizuální (post)produkci. Rok 2006. Na tomto klipu jsme společně s Pavlem Sadílkem zažili jeden měsíc intenzivní práce na hranici vypětí sil. VÍCE ZDE

 

2004

Začátek cesty

(popis je v přípravě)
2002 - až nyní

Počátek práce s 3D

 

UVNITŘ KNIHY byl mým prvním pokusem o krátký nezávislý animovaný snímek , který jsem se snažil zrealizovat mezi lety 2002-2003.Jednalo se o autorský snímek pracující s podobenstvími a atmosférou prostředí opepřené o prvky surrealismu. Ze samotné animace se mi dochovalo několik fragmentů v nepříliš dobré kvalitě a pár náhledových obrazů, které jsou zde také k vidění. VÍCE ZDE

(popis je v přípravě)